Heading afbeelding

Nieuwe naam, dezelfde gastvrijheid

Door: Gert Verlinden


Scott Bergmans uit Lommel straalt. Zijn januari examens zijn achter de rug. Dit voorjaar nog een paar stageprojecten en dan strijkt hij zijn diploma Bachelor Bedrijfsmanagement aan de Thomas More Hogeschool op. Scott is fier op het rebranding project waarmee hij en zes medestudenten Beat The Barn hielpen het afgelopen jaar. “We kwamen uit zeven verschillende afstudeerrichtingen. Toch hebben we een hecht team gesmeed tijdens dit project.”   

Scott Bergmans, student Bachelor Bedrijfsmanagement
image

Sociale media

Scott hoopt na de doortocht van de corona pandemie zelf met zijn medestudenten de teambuilding sessies aan den lijve te mogen voelen. “Tijdens ons project moesten we letterlijk afstand houden”, glimlacht hij. Scott werkte onder andere aan de zichtbaarheid van Beat The Barn op LinkedIn, Facebook en Instagram. Hij blijft geloven in de kracht van een teambuilding: “Mensen hebben er nood aan om samen te komen. Nu vooral in de buitenlucht, met de nodige voorzorgsmaatregelen en in kleine groepjes.”

Mannen komen mee

Scott en de zes andere studenten voerden ook een onderzoek uit naar de doelgroepen van Beat The Barn: bedrijven, gezinnen en scholen. Met de informatie uit die enquête gaan Luc en Marina van Beat The Barn aan de slag om de communicatie en het aanbod van teambuilding en coaching te optimaliseren. “Ongeveer 160 bedrijven en meer dan 100 gezinnen bezorgden ons hun antwoorden”, getuigt Scott. “Dat maakt de resultaten betrouwbaar.”

Opvallend: vooral vrouwen waren tot nu toe de initiatiefnemer van een teambuilding of coaching. “Maar als de mannen meekomen, nemen ze uiteraard met plezier deel”, aldus Scott. “Ze vinden de weidespelen voldoende competitief en behoorlijk stoer. De onbewuste vooroordelen over een teambuilding verbonden aan een zuivelhoeve verdwijnen dankzij de naamsverandering en het nieuwe logo. We creëren een ander imago: stoer, modern en trendy. Dat spreekt vrouwen, mannen en kinderen aan.”

image

Jezelf heruitvinden 

De aanwezigheid op sociale media vergroot ook het geografische hinterland van Beat The Barn. De deelnemers aan het onderzoek wonen of werken in de regio Lommel, Balen, Overpelt, Mol, Kasterlee en Geel. “In deze streek vind je talrijke kleine en grote bedrijven”, vertelt Scott. “Beat The Barn bereikt op die manier al een omvangrijk publiek, maar er is nog een ruim potentieel. We zien trouwens ook al Nederlandse deelnemers die komen teambuilden.”

Wat Scott en zijn medestudenten zijn opgevallen aan hun periode bij Beat The Barn? Scott aarzelt geen seconde: “Dat is ongetwijfeld de originaliteit, gastvrijheid en de zin voor vernieuwing bij de oprichters Luc en Marina. We voelen ons hier altijd welkom. Luc en Marina zijn bijzonder correct in hun communicatie en afspraken. Er heerst een gemoedelijke sfeer. De spelen zijn innovatief en uitdagend.”

Beat The Barn weet zichzelf ook opnieuw uit te vinden. Scott haalt het voorbeeld aan van de gezellige ritten met de 4-persoons geitjes dat nieuw is in het aanbod, maar ook de uitgebreide catering. “Ze bieden een ervaring aan die ik elders nog niet zag. Zo kan je je echt differentiëren in deze sector.”