Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Corona: welke maatregelen neemt Beat the Barn in het kader van het coronavirus?

    We houden ons aan de geldende coronamaatregelen. Deze kunnen regelmatig veranderen door beslissingen die de overheid neemt. Voor elk event vullen we het Covid Event Risk Model in om inzicht te krijgen in het veiligheidsrisico van het event. Hygiëne en ontsmetting zijn belangrijk, daarom zijn er voldoende beschermingsmaterialen en -producten aanwezig. Neem gerust contact op zodat we samen kunnen bekijken wat de mogelijkheden zijn. 

  • Hoe verloopt de betaling?

    Bij bevestiging van een reservatie wordt er een voorschotfactuur van 30% opgemaakt. Van zodra dit bedrag is betaald, is de reservatie definitief bevestigd. De eindfactuur wordt na de activiteit doorgemaild. Je kunt niet ter plaatse met Bancontact betalen, maar wel achteraf het bedrag overschrijven.

  • Wat gebeurt er bij slecht weer?

    Voor een klein beetje regen zullen we niet binnen blijven. Zelden regent het echt de hele dag. Mocht er toch een flinke bui vallen, dan kunnen we even gaan schuilen in de weidehut. We hebben minstens 100 paar laarzen klaarstaan voor jong en oud én er zijn gratis regenponcho’s. Mocht het weer echt heel slecht zijn, hebben we nog leuke binnenspelen die minstens zo fijn zijn om te doen!

  • Is Beat the Barn bereikbaar met het openbaar vervoer?

    Doordat onze boerderij in een mooi, rustig en groen gebied ligt, zijn we niet bereikbaar met het openbaar vervoer. De stations van Balen en Leopoldsburg liggen beiden op 6 km en de dichtstbijzijnde bushalte op 1,5 km afstand van de boerderij.

  • Werken jullie ook op maat?

    We werken volledig op maat van onze gasten. Alle wensen zijn bespreekbaar en we zullen onze uiterste best doen om deze te vertalen naar een concept op maat van je budget en team. Neem gerust contact op, we helpen je graag verder. 

  • Zijn jullie het hele jaar open?

    Je kunt iedere dag, dus ook op zondag, activiteiten doen bij Beat the Barn. We zijn nagenoeg het hele jaar open, op enkele vakantiedagen na. Maar dit communiceren we altijd tijdig. Op feestdagen zijn we wel altijd gesloten.

  • Kan ik een reservering na het boeken nog wijzigen?

    Tot 8 dagen voor de activiteit kan je nog een wijziging van arrangement en/of catering doorgeven. Bel ons hiervoor gerust even op, dan kunnen we de wijziging snel doorvoeren. 

  • Hoe ontvang ik de bevestiging van mijn reservering?

    Na je telefonische of online reservatie krijg je een bevestigingsmail en voorschotfactuur. Van zodra de voorschotfactuur is betaald, is de reservering definitief.

  • Ik heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

    Neem even contact met ons op. Mogelijk is er iets verkeerd gegaan bij het versturen van de e-mail. Kijk zeker ook even in je spambox, mogelijk is de bevestigingsmail daar terechtgekomen.

  • Kan ik de datum van mijn reservering na het boeken nog wijzigen?

    Als je de datum wilt wijzigen, kan dit in samenspraak overlegd worden. Neem wel liefst zo snel mogelijk contact met ons op.

  • Door omstandigheden kan het event niet doorgaan. Wat nu?

    Neem even contact op met ons en dan bespreken we dit samen en zoeken we naar een passende oplossing.

     

  • Er hebben personen afgezegd of er komen nog extra bij. Wat moet ik nu doen?

    Laat ons het exacte aantal deelnemers bij voorkeur 8 dagen voor de activiteit weten, en dit voor zowel de activiteit als de catering. Mocht er op de dag van de activiteit toch iemand afwezig zijn, dan wordt dit niet aangerekend voor de activiteit, maar wel voor de catering.

  • Ik heb nog geen voorschotfactuur ontvangen. Wat moet ik doen?

    Neem even contact met ons op. Mogelijk is er iets misgegaan bij het versturen van de e-mail. Kijk zeker ook je spambox na, misschien is de voorschotfactuur daar terechtgekomen.

  • Kunnen personen met een fysieke beperking ook deelnemen aan de activiteiten?

    Bij de meeste activiteiten kunnen mensen met een lichte beperking gewoon deelnemen. Met een rolstoel is het echter moeilijker om bij de spellocaties te geraken, aangezien deze zich in de weide bevinden.

  • Wat moet ik doen als ik niet op de foto wil?

    Tijdens de activiteiten worden er foto’s gemaakt. Deze worden na de activiteit doorgestuurd naar de organisator. Mocht men niet graag op de foto willen staan, laat dit dan vooraf even weten. We zullen er maximaal rekening mee houden.

  • Is er voldoende parking?

    Recht tegenover Beat the Barn ligt een geasfalteerde parking waar tot 60 auto’s kunnen parkeren. Ook bussen kunnen op deze parking staan.

Activiteiten

  • Welke kleding draag ik best?

    Je kan best gemakkelijke kleding aandoen en stevige schoenen. Een sportuitrusting is niet nodig. Bij regenachtig weer mag je je eigen laarzen meebrengen, maar we hebben zelf ook zo’n 100 paar laarzen klaarstaan. Vergeet bij warm weer niet om je voldoende te beschermen en breng een hoed of pet en zonnecrème mee.  

  • Hoe gebeurt de groepsindeling?

    Als organisator mag je zelf de groepen indelen. Laat je het liever aan ons over? Geen probleem. We hebben speciaal hiervoor een spel ontwikkeld, zodat het lot bepaalt wie met wie een team vormt.

  • Kunnen we ons opfrissen?

    Er zijn geen douches aanwezig, maar er is wel een ruimte waar je je vooraf kunt omkleden en achteraf wat kunt opfrissen. Daar zijn een wasbakje, zeep, handdoek, spiegel en stopcontacten voorzien.

  • Hoe laat moeten we ons aanmelden voor de activiteiten?

    Veel vroeger dan het afgesproken startuur hoef je niet aanwezig te zijn. We zorgen ervoor dat er koffie en iets lekkers klaarstaan als de deelnemers arriveren.

  • Wat is het verschil tussen de diverse arrangementen?

    Het grootste verschil zit in het aantal spelen dat je binnen een bepaalde tijd kan doen. Er zijn ook speciale familie-arrangementen waarbij kinderen onder de 12 jaar kunnen meedoen of waarbij bedrijven een familiedag kunnen organiseren.

  • Mag ik zelf kiezen welke spelen we willen spelen?

    Je mag zelf je voorkeur van spelen doorgeven. Daar houden we graag, en in de mate van het mogelijke, rekening mee. Heb je geen voorkeur? Dan mag je je laten verrassen en kiezen wij de spelen.

  • Kan iedereen deelnemen aan de activiteiten?

    Iedereen mag aan alle activiteiten deelnemen. Jong of minder jong, sportief of minder sportief. Bij elk spel zijn er rustige en actieve rollen; iedereen mag zelf beslissen welke rol hij of zij op zich neemt. We vragen wel dat kinderen onder de 15 jaar begeleid worden door voldoende volwassenen.

  • Kan Beat the Barn ook een sportdag voor middelbare scholen voorzien?

    Dat kan voor leerlingen vanaf het 4e middelbaar, zowel voor een hele als een halve dag. Uit ervaring weten we dat dit meestal een groot succes is!

  • Zijn er ook kinderactiviteiten?

    We voorzien veel leuke activiteiten waar kinderen echt van zullen genieten. Kinderen kunnen de spelen echter niet alleen doen. Ze kunnen wel meespelen met bijvoorbeeld de ouders en/of grootouders. Voor familiedagen van bedrijven kunnen aparte arrangementen uitgewerkt worden. Scholen, Grabbelpas-deelnemers, kinderclubs en jeugdverenigingen kunnen voor meer informatie terecht op onze pagina.

  • Met hoeveel personen moet je minimaal zijn?

    Het ideale minimumaantal deelnemers is 10 personen, zodat we minstens 2 teams van 5 personen kunnen vormen. Met minder ( > 5 personen) kan ook. Dan spelen we tegen doelstellingen. Er wordt echter een minimum van 10 personen aangerekend o.w.v. de vaste kosten. We kunnen een dagprogramma voorzien voor groepen tot maximaal 120 personen.

  • Hoe laat starten de activiteiten?

    Ieder groep is vrij om zijn starttijd te kiezen. Om een persoonlijke ontvangst te garanderen laten we afzonderlijke groepen nooit op hetzelfde uur starten. Wil je graag na de kantooruren langskomen? Houd er dan rekening mee dat het in de wintermaanden sneller donker is.

  • Kan ik een geitje (Citroën 2CV) huren zonder gebruik te maken van de andere arrangementen?

    Dit kan zeker. Via de website www.hupmetdegeit.be kun je een geitje reserveren.

  • Komen jullie activiteiten in aanmerking voor de kmo-portefeuille?

    Sinds 1 juli 2020 komt teambuilding niet meer in aanmerking voor de kmo-portefeuille. Voor coaching kan dit nog wel.

Faciliteiten

  • Kan ik de vergaderaccommodatie huren zonder andere activiteiten te boeken?

    Ja hoor, dat kan voor zowel een hele of een halve dag.

  • Ik wil mijn feestje graag bij jullie in de zaal organiseren, kan dat?

    Dit kan alleen in combinatie met een van onze activiteiten. We verhuren de zaal helaas niet voor alleen feestjes. 

  • Kunnen we ook buiten vergaderen?

    Er is een mooie weidehut waar je alle faciliteiten tot je beschikking hebt om te kunnen vergaderen. Deze kan ook gebruikt worden bij mooi weer en als er geen andere groepen aanwezig zijn.

  • Nemen we zelf best contact op met een bedrijf dat accommodatie voorziet?

    Je kan dit best zelf doen, zodat er geen misverstanden ontstaan. Mocht je met een heel grote groep komen, dan kunnen wij dit in samenspraak met jullie regelen.

Catering

  • Hoe ziet een picknick bij Beat the Barn eruit?

    Gezinnen die het Konijnenpad komen bewandelen of mensen die een geitje (Citroën 2CV) komen huren kunnen ook een picknick reserveren. De picknick bestaat voor elke volwassene uit de volgende lekkernijen: 4 sandwiches, 1 chocoladebroodje, 2 boterkuipjes, broodbeleg, confituur, 1 gekookt ei, 1 appel, druifjes, een suikerwafel en drank. De picknick voor elk kind onder de 12 jaar bestaat uit: 2 sandwiches, 1 berenkoekje, 1 boterkuipje, broodbeleg, stokjes met smeerkaas, 1 gekookt ei, 1 appel, 1 Mayakoekje en drank.

  • Betalen we hetzelfde bedrag voor het eten van de kinderen?

    Voor kinderen onder de 12 jaar betaal je de helft van de prijs voor een maaltijd.

  • Serveren jullie tussendoortjes?

    Vanaf de ontvangst tot op het einde van de dag bieden we gratis cake en wafels aan.

  • Mag er alcohol gedronken worden tijdens de activiteiten?

    Het is de verantwoordelijkheid van de organisator om te beslissen of de deelnemers alcohol mogen drinken. Er kan ook voor gekozen worden om dat bijvoorbeeld niet tijdens de activiteit toe te staan, maar wel tijdens de maaltijd. Het is hoe dan ook belangrijk dat er met mate wordt dronken, de veiligheid staat voorop.

  • Wat betekent ‘inclusief drank’?

    Alle dranken die genuttigd worden vanaf ontvangst tot een half uur na de activiteiten zijn in de prijs inbegrepen. Ook bij de catering is alle drank inbegrepen vanaf het begin van de maaltijd tot 1 of 2 uur later (afhankelijk van de maaltijd). Bij Beat the Barn serveren we koffie, thee, frisdranken, bier, wijn en cava. Bij koud weer is er ook heerlijke, verse warme chocolademelk beschikbaar.

  • Wat als ik specifieke wensen heb m.b.t. de catering?

    Deelnemers die graag vegetarisch willen eten, vinden bij Beat the Barn ook heerlijke gerechten. Heb je een voedselallergie? Dan vragen we je om een eigen maaltijd mee te nemen. We kunnen deze natuurlijk wel voor je opwarmen. Je betaalt in dat geval uiteraard enkel voor de drank. 

  • Mogen we zelf drank meebrengen naar Beat the Barn?

    Bij ons is de drank (koffie, thee, frisdranken, bier, wijn en cava) in de prijs inbegrepen, zowel bij de activiteiten als bij de catering. Je kunt vanaf de ontvangst tot een half uur na de spelen hiervan genieten. Blijf je bij Beat the Barn eten? Dan is het drankaanbod afhankelijk van welke maaltijd je kiest en kan de drank tot 1 of 2 uur na het begin van de maaltijd geserveerd worden.

  • Mogen we ons eigen eten meebrengen?

    Je mag je eigen eten meebrengen, maar we vragen wel dat jullie onze drank gebruiken. Als je zelf al een cateringpartner hebt, kunnen we dit samen bespreken om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Coaching

  • Ik ben zelfstandige coach, kan ik ook met mijn klanten komen?

    Jazeker, jij blijft daarbij dan de coach van je eigen groep. Jouw klant blijft ook jouw klant. We zullen dan ook nooit in rechtstreeks contact staan met je deelnemers. We ondersteunen je alleen in het begeleiden van de activiteiten en de coaching.

  • Wij gebruiken een andere managementtool, bijvoorbeeld Insight, DISC, MBTI, Spark, etc. Kan dat?

    Welke managementtool je zelf ook kiest, het is voor ons prima. De deelnemers zullen uit al onze activiteiten en coachingmogelijkheden veel kunnen leren. Zo kunnen we de theorie van jouw tool nog steeds koppelen aan de praktijk.

  • Zijn jullie begeleiders ook gecertificeerde coaches?

    We zijn met 4 gecertificeerde spelbegeleiders (hulpcoaches). We volgden de opleiding Management Drives en zijn daardoor specialist in het begeleiden van teamspelen. Daarnaast werken we samen met externe coaches die de verschillende managementtools beheersen.

     

  • Hebben jullie een ruimte beschikbaar waar we theorie of een workshop kunnen geven?

    Zeker, we hebben een mooie vergaderruimte met alle nodige faciliteiten. Indien er de dag zelf geen andere activiteiten zijn, kan er ook gebruik gemaakt worden van de weidehut, waar je buiten in de natuur een workshop kunt geven.

  • Komt coaching in aanmerking voor de kmo-portefeuille?

    Alle coachingarrangementen komen in aanmerking voor de kmo-portefeuille. Sinds 1 juli 2020 komen teambuildingsactiviteiten hier echter niet meer voor in aanmerking.

  • Wat is de kmo-portefeuille?

    Kleine en middelgrote bedrijven kunnen tot 30% overheidssubsidie ontvangen voor professionele opleidingsmomenten. Bij Beat the Barn kan dit door gebruik te maken van onze coachingarrangementen. Voor meer informatie neem je best contact met ons op. Of kijk even op de website van VLAIO.

Educatie

  • Kunnen we met onze groep ook overnachten bij Beat the Barn?

    Bij ons kun je helaas niet overnachten. Hiervoor neem je best contact op met Recreatiedomein Keiheuvel. Zij organiseren ook Plattelands- en bosklassen. In kleinere gezelschappen kun je wel overnachten bij één van onze partners.

  • Hoe groot mag onze groep zijn?

    Om ervoor te zorgen dat iedereen de opdrachten goed kan uitvoeren en voldoende betrokken wordt bij de activiteiten, kan een groep maximaal uit 30 kinderen bestaan. Beat the Barn voorziet twee spelbegeleiders, waardoor we per dagdeel 60 kinderen kunnen ontvangen.

  • Moeten begeleiders ook voor hun deelname betalen?

    Per groep van 10 kinderen mag 1 begeleider gratis deelnemen. Bij kleuters mogen per groep van 10 kinderen 2 begeleiders gratis deelnemen.

  • Hoe kunnen we de Melk4kids-subsidie aanvragen?

    Dit kunnen wij voor jullie doen. Als we de nodige gegevens van de groep hebben, maken wij dit voor jullie in orde. Na het bezoek ontvang je een evaluatieformulier om het bezoek te beoordelen. Op dit formulier kun je ook een bankrekeningnummer invullen. Binnen 30 dagen wordt het subsidiegeld op deze bankrekening gestort.

  • Wat is de Melk4kids-subsidie?

    Om mensen aan te moedigen om hun kinderen mee naar een melkveebedrijf te nemen, geeft de overheid (VLAM) een subsidie van €50 per groep van 20 kinderen die op uitstap naar een boerderij gaan. Het gaat daarbij om kinderen tussen de 3 en 12 jaar. Meer informatie vind je op www.melk4kids.be

  • Moeten de kinderen laarzen aandoen?

    We raden je aan om alleen laarzen te dragen als het die dag gaat regenen. Op andere dagen zijn laarzen niet nodig. Draag ook zeker niet je beste kleding, want bij het voederen van de dieren kunnen je kleren wat vuil worden.

  • Ik zou graag met mijn gezin komen, kan dat ook?

    In de zomervakantie organiseren we speciaal voor gezinnen een combinatie van het Konijnenpad en de KOE-klusjes. Reserveren kan via www.konijnenpad.be. We denken erover om dit ook te organiseren tijdens de andere schoolvakanties. Houd daarvoor zeker de website van het Konijnenpad en onze sociale media in het oog.

  • Kunnen we het Konijnenpad met de KOE-klusjes combineren?

    Dat kan, en je zou er op die manier een daguitstap van kunnen maken voor je groep. In de voormiddag komen jullie bijvoorbeeld meewerken op de boerderij, ’s middags eten jullie je eigen picknick op, en in de namiddag verkennen jullie het Konijnenpad.

  • Zijn de KOE-klusjes ook geschikt als activiteit voor kleuters?

    Jazeker, ook kleuters kunnen ‘boerke en boerinneke’ komen spelen. Vanaf 3 jaar kunnen ze komen meehelpen. We passen onze begeleiding aan aan de leeftijd van de kinderen.

Boerderij & Melk

  • Kan ik bij jullie ook verse melk en andere zuivelproducten kopen?

    Bij Beat the Barn hebben we geen winkel, maar je kunt bij ons wel verse melk krijgen. We hebben geen officiële openingsuren, maar meestal is er wel iemand aanwezig. Je kunt op alle dagen (behalve zon- en feestdagen) langskomen van 8:00 tot 19:00.

  • Moet ik zelf iets meebrengen om de verse melk in te doen?

    Je mag zelf iets meebrengen, maar we hebben hier ook een heel aantal plastic waterflessen beschikbaar waar we de verse melk in kunnen gieten.

  • Een job als medewerker op de boerderij zie ik wel zitten, kan ik hiervoor solliciteren?

    Voorlopig hebben we met Maarten (vaste medewerker) en Willem (jobstudent) twee goede medewerkers. Daardoor zijn we voorlopig niet op zoek naar een extra medewerker voor de boerderij. Je kunt wel altijd solliciteren als freelance medewerker voor de andere activiteiten.